10 فروردین 1401 توسط مائده فقیهی 0 دیدگاه

نرخ وهزینه باربری؛ کرایه حمل بار

یکی از سوالات پر تکرار و متداول در زمینه باربری هزینه باربری و نرخ باربری است. ما در این مطلب قصد داریم در مورد کرایه حمل بار و هر آنچه که به هزینه باربری مربوط می‌شود صحبت کنیم تا به سوالات متداول شما در این زمینه پاسخ دهیم.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه باربری

قیمت باربری و حمل اثاثیه منزل به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین آن نوع حجم کالا و مسافتی که می‌خواهید جابجا کنید است. نرخ اتحادیه باربری نیز به غیر از عوامل ذکر شده به عوامل دیگری نیز بستگی دارد. پس در نتیجه کرایه حمل بار اتوبار و نرخ باربری در تهران به عوامل متعددی بستگی دارد. که این عوامل را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد:

نرخ باربری با تعرفه اتحادیه

مسافت (فاصله مبدا تا مقصد)

هزینه حمل بار به مسافتی که باید طی شود بستگی دارد و متناسب با مسافت بخشی از هزینه مشخص می‌شود. نرخ حمل بار در شمال تهران با شرق تهران متفاوت است؛ همچنین حمل بار از تهران به شهرستان نیز چنین است و حمل بار به شهرستان هزینه بیشتری دارد.

نوع بار (وزن و حجم بار)

نوع باری که به باربری می‌سپارید تا برای شما حمل کند نیز بر نرخ بار شما تاثیر می‌گذارد. حمل بارهای خاص مثل پیانو، صندوق و… نرخ بار شما را بیشتر کرده و بر کرایه حمل بار شما می‌افزاید. برای مثال حمل اثاثیه منزل با حمل یک مجسمه تفاوت زیادی با هم دارند چه از نظر حجم و چه از لحاظ نوع حمل و جابه‌جایی.

نوع ماشین

نوع ماشین که بار شما را حمل می‌کند بر کرایه بار شما تاثیر می‌گذارد. ماشین‌های سنگین از هزینه بالاتری نسبت به ماشین‌های مثل وانت بار یا نیسان بار برخوردار هستند.

طبقات

در جابه‌جای وسیله‌ها طبقات هم در تعیین هزینه‌ها نقش به سزایی دارد. برای حمل اثاثیه منزل تعداد طبقات هم در نظر گرفته می‌شود (برای هر طبقه هزینه در نظر گرفته می‌شود). برای مثال اگر شما از طبقه اول به طبقه سوم نقل مکان کنید هزینه حمل برای 4 طبقه را باید پرداخت کنید.

کارگر اثاث کشی یا کارگر باربری

تعداد کارگر اثاث کشی که درخواست می‌کنید نیز بر هزینه می‎‌افزاید. نرخ کارگر باربری برای 3 ساعت ابتدایی ثابت است اما هر ساعتی که به ساعت کار کارگر باربری افزوده شود مبلغ متغیر می‌شود (برای هر کارگر هزینه افزایش می‌یابد). اگر وسایل خاص داشته باشید بر نرخ کارگر اسباب کشی افزوده می‌شود.

بسته بندی

اگر بخواهید کارگر باربری بسته بندی بار شما را نیز بر عهده بگیر هزینه‌ای که به باربری باید پرداخت کنید افزایش می‌یابد. زیرا هم زمان بیشتری برای کار شما صرف می‌شود و هم تجهیزات برای بسته بندی لوازم شما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دریافت خدمات بسته بندی اثاثیه و تجهیزات بسته بندی بر ترخ باربری تاثیر می‌گذارد

هزینه باربری چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت و نرخ باربری و اثاثیه منزل از سوی اتحادیه باربری تعیین می‌شود و رعایت این نرخ برای کلیه باربری‌ها الزامی است و این نرخ را بر اساس خدماتی که دریافت می‌کنید تعیین می‌کند. قیمت باربری و حمل بار در ابتدای هر سال مشخص شده و به باربری‌ها و اتوبارها ابلاغ می‌شود.

تعرفه‌های سال جاری (1400)

تعرفه‌های سال 1400 را در جدول زیر ارائه می‌دهیم:

عنوان قیمت توضیحات
حمل گاوصندوق و پیانو 60000
پیاده روی بیش از 10 متر 3000 هر متر
باز و بستن لوستر 40000
باز و بستن درب ساید 50000
بسته بندی متناسب با میزان بار و وسایل مصرفی
حمل موارد حجیم هر طبقه 40000
هر ساعت اضافه کارگر 50000
هر کارگر 3 ساعت 160000
خاور 3 ساعت 480000 محدوده شهر تهران (اندیشه، اسلامشهر، پردیس و…)
خاور 3 ساعت 400000
خاور برای مسافت نزدیک تا ساعت 3 350000 کمتر از 2 کیلومتر
هر ساعت اضافه خاور 150000

راه‌های کاهش هزینه باربری

در این بخش می‌خواهیم در مورد کارهای که هزینه شما را کاهش می‌دهد صحبت کنیم. فقط کافی است به یک سری نکات توجه کنید.

  • تا حد ممکن چیزهای که نیاز ندارید و دور ریختی‌ها را جدا کنید و با خود جابه‌جا نکنید.
  • وسایل را درست بسته بندی کنید تا حجم و وزن آن‌ها کمتر شود.
  • در روزهای شلوغ سال برای جابه‌جایی اقدام نکنید.

موارد ذکر شده در بالا اگر رعایت شود باعث می‌شود تایم کمتری برای جابه‌جایی و کارگر پرداخت کنید در نتیجه به کاهش هزینه شما کمک می‌کند.

جمع‌بندی

در این مطلب در مورد هر آنچه که به هزینه باربری مرتبط می‌شود صحبت کردیم و در یک جدول هزینه‌ها را برشمردیم. برای این که با خیال راحت بتوانید اثاثیه و بار خود را با هزینه باربری و نرخ باربری تصویب شده اتحادیه حمل کنید و کرایه حمل منصفانه پرداخت کنید می‌توانید با باربری گل بار تماس بگیرید.

درباره مائده فقیهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *