14 فروردین 1401 توسط مائده فقیهی 0 دیدگاه

اصول بسته بندی اثاثیه منزل و ادارها

یکی از دردسرهای متداول برای اکثر افراد در هنگام جابه‌جایی بسته بندی اثاثیه و لوازم به صورت درست است. همان طور که قبلا ذکر کردیم یکی از اصول برای اسباب کشش راحت و بدون  دردسر و با آرامش یک برنامه ریزی اصولی و دقیق است تا فرایند جابه‌حایی برای شما راحت‌تر طی شود. در این مطلب اصول بسته بندی اثاثیه را برای راحت‌تر شدن کار برای شما شرح می‌دهیم پس با باربری گل بار همراه باشید.

اصول بسته بندی اثاثیه

در این بخش به شرح اصول اولیه و اساسی بسته بندی می‌پردازیم. این اصول بسته بندی اثاثیه بسیار ساده و آسان هسستند و باورش سخت است که با این اصول ساده بتوان کار را راحت‌تر کرد اما واقعا این اصول در راح‌تر شدن کار به شما کمک می‌کند. در زیر به شرح هر یک از این موارد می‌پردازیم:

اصول بسته بندی اثاثیه

قدم اول: پیش از بسته بندی

قدم اول برای اصول بسته بندی، شروع به بسته بندی ابتدا بررسی کنید که چه وسایلی در منزل وجود دارد و چه ارزشی برای شما دارند. یک لیست از وسایل خود متناسب با ارزش و جایگاهی که برای شما دارند تهیه کنید و بعد از اتمام لیست وسایل را به چهار دسته اساسی تقسیم کنید:

  • دسته اول وسایل ضروری و لازم: این دسته از وسایل، وسایلی هستند که به آن نیاز دارید و حتما باید به خانه جدید منتقل شوند.
  • وسایل دور ریختنی: همه افراد در خانه‌های خود وسایلی دارند که دور ریختنی است و در طول سال‌ در خانه جمع شده و مدت‌ها است هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود. پس آن‌ها در یک دسته جدا قرار داده و دور بریزید.
  • وسایل مورد نیاز دیگران: بسیاری از وسایل سالم و تمیز هستند اما دیگر مورد نیاز شما نیستند مثل لباس‌های کودکان، ظروف و… پس بهتر است آن‌ها را در یک دسته جدا قرار داده و به افرادی که به این وسایل نیاز دارند اهدا کنید تا از لذت معنوی هم در کنار راحت‌تر شدن کار برخوردار باشید.
  • وسایل انبار: دسته آخری که باید درست کنید، دسته وسایل انبار است. این وسایل چز وسایل ضروری به حساب نمی‌آیند اما در زمان خاص خود مورد نیاز هستند. این وسایل را بسته بندی کرده و به انبار خانه یا مکان جدید منتقل کنید.

قدم دوم: تهیه وسایل مورد نیاز

در قدم بعدی باید وسال مورد نیاز خود را تهیه و شروع به کار کنید. در زیر لیست برخی از وسایل را به اختصار بیان می‌کنیم:

  • کارتون
  • ضربه گیر یا بابل رپ
  • چسب
  • طناب
  • ماژیک
  • ملحفه
  • و…

قدم سوم: بسته بندی اثاثیه

حال که لوازم مورد نیاز را تهیه و جداسازی را انجام داده‌اید نوبت به رعایت بقیه اصول بسته بندی اثاثیه می‌رسد. کارتن‌های مناسب هر مکان و هر دسته را مشخص کرده ظرف‌ها را در ضربه گیر پیچیده و به صورت مرتب در کارتون قرار دهید و با ماژیک روی هر بسته بنویسید که کارتون متعلق به کدام بخش خانه هست. این کار کمک می‌کند تا کارگران باربری در هنگام جابه‌جای وسیله را درست در جای که مورد نظر شما است قرار دهند.

کار بسته بندی را از سخت‌ترین مکان خانه شروع کنید و در انتها به سالن پذیرایی بروید و وسایل بزرگ را بسته بندی کنید. برای گیاهان و لوازم بزرگ هم اصول بسته بندی اثاثیه را رعایت کنید. برای گیاهان از جعبه‌های چوبی استفاده کنید و بهتر است آن‌ها را با ماشین شخصی خود حمل کنید.  حال به شرح هر کدام می‌پردازیم:

بسته بندی ظروف شکستنی

اصول بسته بندی اثاثیه را به صورت خلاصه می‌توان چنین بیان کرد:

  • از جعبه‌های خود ظروف در صورت موجود بودن استفاده کنید.
  • اشیاء شکستنی را در پارچه، روزنامه، ضربه‌گیر و… ابتدا پیچیده و در جعبه قرار دهید.
  • بهتر است در کف و اطراف کارتن هم ار ضربه گیر استفاده کنید.
  • تمام اتصالات کارتن را برای اطمینان بیشتر چسب بزنید تا از باز شدن احتمالی جلوگیری شود.
  • در روی جعبه‌ها علاوه بر مکان قرار گیری، واژه شکستنی را هم با ماژیک قرمز بزرگ بنویسید.

وسایل تصویری و صوتی

برای بسته بندی این وسایل بهتر است از جعبه‌ها و بسته‌های خود استفاده کنید و فوم‌ها (یا اسفتدهای مخصوص محافظتی) را حتما قرار دهید تا از ضربه خوردن وسایل جلوگیری کنید و بهتر است با وسایل شخصی جابه‌جا کنید.

یک راه راحت برای کمدها

برای این که  اصول بسته بندی اثاثیه کمدها و هم جابه‌جایی در مکان جدید راحت باشد بهترین راه حل این است که کمد ها را تمیز کرده لباس‌ها را در آن‌ها مرتب چیده و درب آن‌ها را با چسب ببنید تا در هنگام نقل مکان باز نشود. وسایلی هم در پلاستیک قرار می‌دهید را هم خوب با چسب ببندید تا از ریختن وسایل جلوگیری شود.

فرش

ایتدا یک پارچه زیر فرش بگذارید و اضافه آن را به بر روی فرش قرار دهید و بعد فرش را لوله کنید تا از کثیف شدن ریشه‌های فرش جلوگیری شود.

گل‌ها و گیاهان

گلدان‌های بزرگ را به همان صورت که هستند حمل می‌کنیم ولی گلدان‌های کوچک را در جعبه‌های محکم گذاشته و در بین آن‌ها مقوا قرار می‌دهیم تا آسیب نبینند. دررون گلدان‌ها هم چوبی بلند به اندازه قد گیاه قرار دهید و آن‌ها را با ببند ببندید و روی آن‌ها را با پلاستیک زباله بزرگ بپوشانید. اصول بسته بندی اثاثیه و گل و گیاه را حتما رعایت کنید تا اموال شما آسیب نبیند.

مبل  و وسایل چوبی

وسایل مانند مبل و دیگر وسابل چوبی را با پلاستیگ ضربه گیر کامل بپوشانیدو بسته بندی کنید.

بسته بندی اصولی مبل و. لوازم چوبی

جمع‌بندی

باربری گل بار یکی از رسالت‌های خود را ارائه خدمات مورد نیاز مشتریان در تمام مراحل کار است. یکی از خدمات، ارائه اصول بسته بندی اثاثیه منزل قبل و بعد از اسباب کشی است. در این مطلب می‌توانید تمام اصول بسته بندی اثاثیه که کار شما را راحت می‌کند بخوانید.

درباره مائده فقیهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *